piątek, 13 marca 2015

# II Porady

Cześć, dzięki za odwiedziny i pomoc w promowaniu bloga :) 
Proszę o głosowane w ankiecie po prawej stronie, bo już mało czasu zostało, a póki co nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Dziś nie będzie notki o zdobytych autografach, czy sposobach zdobycia podpisów. Jestem poza domem i nie jestem pewien czy coś dotarło do mnie dziś. 

Dziś wprowadzam kolejny pomysł na bloga. Co prawa ostatni pomysł ("burza mózgów") nie otrzymał komentarzy, ale nie martwię się tym. Większość z Was odwiedzających zdobywa autografy polskich artystów i to się chwali. Poza tym ceny wysyłek zagranicznych faktycznie zniechęcają. Jeszcze gdy zaczynałem wysyłka zwykłym listem za granicę kosztowała 2,4 zł! Zapewne nie tylko wysyłanie listów zmalało przez poszerzającą się komunikację internetową, a za tym poszedł wzrost cen na poczcie. Nie będę tutaj rozwijał tego tematu.

Od kilku lat kolekcjonuje autografy i mam kilka porad. Zauważyłem, że większość blogów prowadzą osoby, które dopiero zaczynają lub nie tak dawno zaczęły przygodę z kolekcjonerstwem.

1. Wysyłka do klubów
Z tego co zauważyłem, wysyłanie listów do klubów w czasie przerw zmniejsza szansę na odpis. Dlatego jeżeli planujecie wysłać list to radzę to zrobić kilka kolejek przed końcem rundy wiosennej. Jakoś przez wakacje przychodzi mniej listów, nie tylko mówię tutaj o klubach, myślę, że też to zauważyliście. Dlatego warto pomyśleć 
o wysyłce większej partii jakiś 1-2 miesiące przed wakacjami.


2. Zdjęcia
Kiedyś wysyłałem listy bez zdjęć, ale teraz gdy można je wywołać tanio przez np. allegro radzę, by wywoływać 
i dołączać do listów przynajmniej 2 zdjęcia. Zawsze będzie można wymienić jedno, za autograf, który ciężko nam zdobyć. Jak wszyscy wiemy wymiany to bardzo dobry sposób na uzupełnienie kolekcji o unikalne podpisy. Zainteresowanym mogę podesłać link do dobrej firmy zajmującej się tym.


3. List 
Dostałem kilkaset listów, wysłałem podobną ilość. Wszystkie wymiany dotarły, część wysyłek za granicę do znanych osób nie powróciła, ale wiadomo, że ciężko uzyskać odpis od znanych zagranicznych gwiazd. Dlatego uważam, ze nie warto dokładać do wysyłki, decydując się na przesyłkę poleconą, chyba, że jest to duża wymiana. Zazwyczaj wymieniamy się jednym, bądź kilkoma autografami na raz. Preferuje list priorytetowy zwykły, zawsze można oszczędzić na jakiś list.

Póki co to tyle, jeżeli coś jeszcze sobie uświadomię to napiszę o tym.
Dziś będzie aktualizacja autografów na wymianę.
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz